Biyometrik pasaportlar darphanede basılacak


Türkiye’nin 1 Haziran tarihinden itibaren kullanmaya başlayacağı biyometrik pasaportlar ileri düzeyde güvenlik sistemiyle hazırlanacak. Darphanede basılacak olan pasaportun kağıdı ve mürekkebi özel olacak. Biyometrik pasaportun kapak tasarımı, baskı özellikleri ve güvenli elektronik yongaları sayesinde pasaport sahteciliğinin de önüne geçilmesi hedefleniyor. Güvenlik özellikleriyle donatılmış kağıt, mürekkep ve üretim teknikleri ile hazırlanacak olan biyometrik pasaportlardaki çipler herhangi bir müdahale ihtimaline karşı şifreli olarak üretilecek. Şifre sayesinde çalınma ve benzeri durumlarda boş pasaport defterlerinden ayrı olarak taşınan bu şifrelere ulaşılamayacağı için sahte pasaportlar da tanzim edilemeyecek.

Biyometrik pasaport alındığında başvuru tarihi itibariyle geçerli olan süre biyometrik pasaportunuza eklenecek. Eski pasaporttaki vizeler de biyometrik pasaportla birlikte kullanılabilecek. Eski tip pasaportta bulunan geçerli bir vize biyometrik pasaportla birlikte ibraz edilebildiğinde geçerli sayılacak.

Ilk cipli pasaport Gul ve Erdogan’a verilecek


Biyometrik pasaport uygulaması haziranda başlıyor. Yazılımı ihale yerine doğrudan alımla yapılacak olan çipli pasaportların ilk olarak Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Tayyip Erdoğan adına düzenlenmesi bekleniyor.

Ankara’daki merkezden günde 6 bin çipli pasaport verilebilecek.
Türkiye’nin de imzaladığı Chicago Konvansiyonu anlaşması çerçevesinde 1 Nisan’dan itibaren çipli pasaport uygulamasına geçilmesi planlanmıştı. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün 2004’te başlattığı biyometrik pasaport hazırlıkları ihale sürecinde yaşanan aksaklıklar nedeniyle sürekli ertelendi.

Talimatla sorun çözüldü

Dışişleri Bakanlığı’nda 15 gün önce yapılan toplantıda, defterlerin Darphane’de basımının devam ettiği, çiplerin de daha önce sağlandığı dile getirildi. Kişisel bilgilerin yükleneceği yazılımın ise Fransa, Almanya ve Belçika’da bu konuda uzmanlaşmış firmalardan alınması kararlaştırıldı. İhale yöntemiyle yazılım sorununun aşılamayacağı anlaşılınca durum Başbakanlığa bildirildi. Erdoğan’ın talimatıyla sorun geçen hafta aşıldı. Çipli pasaportların yazılımı doğrudan alımla yapılacak. Bu konuda Dışişleri Bakanlığı’nın Fransa’da bir firmayla anlaştığı bildirildi.

Özel bir bina hazırlandı

Emniyet Genel Müdürlüğü de haziranda çipli pasaportların dağıtımına başlamak için hazırlıklarını hızlandırdı. Yabancılar Daire Başkanlığı, Gölbaşı’nda Polis Akademisi kampusündeki bir binayı aldı. Pasaport biriminde görevlendirilen 150 kişilik ekip de bu binada çalışmaya başladı.

Sadece Ankara’dan verilecek

Vatandaşlar başvurularını, bulundukları il emniyet müdürlüklerine yapacaklar. İller başvuruları internet ortamından Yabancılar Daire Başkanlığı’na iletecek. Burada hazırlanacak çipli pasaportlar vatandaşlara ulaştırılacak. Halen yurtiçi ve yurt dışında yaklaşık 190 noktadan verilen pasaportlar artık tek merkez olan Ankara’dan hazırlanacak. Şu anda günde 6 bin kişiye pasaport düzenleniyor. Emniyet Genel Müdürlüğü’nde haziran ayından itibaren günde 6 bin çipli pasaport dağıtımı yapılacak şekilde hazırlık yapıldı.

Yeni pasaportların web sitesi hazır



Biyometrik pasaportlarla ilgili olarak hazırlanan e-pasaport web sitesi bugünden itibaren hizmete sunuldu.


Dışişleri Bakanlığından yapılan duyuruda, İçişleri ve Dışişleri Bakanlıkları tarafından ortaklaşa yürütülen çalışma sonucunda biyometrik özelliklere sahip e-pasaportların 1 Haziran 2010’dan itibaren kullanıma sunulacağı hatırlatılarak, vatandaşların e-pasaport başvurularını Türkiye’de 81 il ve 111 ilçe emniyet müdürlükleri, yurt dışında ise bağlı bulundukları konsolosluklara yapabilecekleri bildirildi.

Dışişleri Bakanlığı, e-pasaport uygulaması konusunda vatandaşları bilgilendirmek amacıyla hazırlanan web sitesinin adresinin www.epasaport.gov.tr olduğunu ve sitenin bugünden itibaren hizmete sunulduğunu da açıkladı.

Söz konusu site üzerinden iletilecek bilgi taleplerinin mümkün olan en kısa sürede yanıtlanacağı belirtilerek, bu konuda olabilecek bütün soruları yanıtlamak ve ayrıca randevu taleplerini karşılamak amacıyla kurulan e-pasaport çağrı merkezinin de 15 Mayıs 2010’da hizmete gireceği kaydedildi.

Vatandaşlar e-pasaport çağrı merkezine (216) 4443020 nolu telefondan ulaşabilecek.

E-pasaport başvurusu için 23 Mayıs 2010 tarihinden itibaren www.epasaport.gov.tr sitesi üzerinden veya e-pasaport çağrı merkezinden randevu talebinde bulunmak da mümkün olabilecek.

Biyometrik pasaportumu kaybedersem ne yapmalıyım?

Kayıp veya çalıntı pasaportlar sınır kontrollerinde kolayca tespit edilebilmektedir. Bu nedenle, sınır makamlarının bilgilendirilmesi amacıyla durum en kısa sürede E-pasaport Çağrı Merkezine (0 216 444 30 20) bildirilmelidir.

Biyometrik pasaportumu nasıl muhafaza etmeliyim?

Biyometrik pasaportların yongalarında hassas elektronik devreler bulunmaktadır. Yonganın zarar görmemesi için aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir:

• Biyometrik pasaport defterleri bükülmemeli, delinmemeli, katlanmamalı ve buruşturulmamalıdır.
• Bükülmesine sebebiyet verecek şekilde giysilerin ön veya arka ceplerinde taşınmamalıdır.
• Aşırı soğuk ya da sıcak ortamlardan ve nemden korunmalıdır. Biyometrik pasaportlar -10 C0 - + 50 C0 arasındaki sıcaklıklarda muhafaza edilmelidir.
• Temiz ve kuru ortamlarda muhafaza edilmelidir.
• UV (morötesi) ışınlara maruz bırakılmamalıdır.
• Basınç uygulanmamalı, kazınma veya sürtünmeye maruz bırakılmamalıdır.
• Zedelenme ve çarpmalara karşı dikkatli olunmalıdır.
• Herhangi bir sıvıya batırılmamalıdır.

Değerli Kağıtlar Kanunu’na göre değerli kağıt niteliğinde olan biyometrik pasaport defterlerinin yukarıda belirtilen hususlara uyulmaması sebebiyle kullanılamaz hale gelmesi durumunda ücreti karşılığında yenilenmesi gerekecektir.

Biyometrik pasaportları bilinçli bir şekilde tahrif etme ya da içindeki bilgileri değiştirme girişiminde bulunanlar hakkında ise yasalarımızdaki cezai hükümler doğrultusunda ilgili makamlar tarafından yasal işlem yapılması söz konusudur.

Biyometrik pasaportlarda parmak izinin de saklandığını duydum. Parmak izim nerede kullanılıyor?

Ülkemizde tanzim edilen biyometrik pasaportların yongalarında şu aşamada parmak izi verisi tutulmamaktadır.

Biyometrik pasaportumdaki bilgiler başkaları tarafından değiştirilebilir mi?

Mevcut pasaportlardaki görsel öğelerin tahrif edilmesi ve değiştirilmesi bazı teknikler dahilinde daha önceden mümkün olabilmekteydi. Ancak biyometrik pasaportların kullanılma girmesiyle birlikte hem görsel öğelerin yerleştirilmesindeki ek güvenlik özellikleri hem de elektronik yongada bulunan bilgilerin belli edilmeden tahrif edilmesi imkansız kılınmaktadır.

Biyometrik pasaportlar kopyalanabilir mi?

Teorik olarak biyometrik pasaport yongalarındaki bilgilerin sahte bir yongaya kopyalanması mümkündür. Ancak kopyalama yapılırken veri üzerinde değişiklik meydana geleceğinden o anda dijital imza geçersiz olacağı için biyometrik pasaport geçersiz kalacaktır. Art niyetli kişilerin sahte bir sertifika makamı oluşturarak dijital imzayı taklit etmeleri durumunda ise ülkelerarası olarak çalışan ve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) tarafından organize edilen PKD (Açık Anahtarlar Dizini) sayesinde oluşturulan sertifika makamının ülkemiz makamlarınca oluşturulan sertifika makamı olmadığı anlaşılacak ve pasaport sınır kapılarında geçersiz hale gelecektir.

Biyometrik pasaportumdaki bilgilere benim bilgim dışında erişilebilir mi?

Hayır. Biyometrik pasaportların yongalarındaki veriler, standartları Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) tarafından belirlenmiş bir formatta şifreli olarak bulunmaktadır. Bu şifre pasaportların “Makinede Okunabilir Alan (MRZ)” olarak belirlenen görsel bölümünden ve önceden her bir ülke makamlarına dağıtılan milli kamusal şifrenin bileşiminden oluşturulmaktadır. Temassız olarak erişilebilen elektronik yongadaki verilere temassız olarak 10 cm mesafeden erişilebilmesine karşın bu şifreleme sistemi sayesinde yonga içerisindeki verilerin gizliliği tam olarak korunmaktadır. Verilerin şifresini çözmek ve kişisel bilgilere erişebilmek için MRZ alanındaki verilerin bilinmesi gereklidir. Özetle, pasaportun kişiselleştirilmiş sayfası açılıp özel okuyucuya yerleştirilmedikçe pasaporttaki kişisel bilgilere uzaktan elektronik olarak erişilmesi mümkün değildir.

Biyometrik pasaportlarda kişisel bilgi güvenliği nasıl sağlanıyor?

Tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de biyometrik pasaportlar, vatandaşlarımızın kişisel kimlik bilgilerini herhangi bir sahtekârlık girişimine karşı güvence altına alan ileri teknoloji kullanılarak üretilmektedir. Yazılımı İçişleri ve Dışişleri Bakanlıklarının bilgi işlem birimleri tarafından gerçekleştirilen başvuru kabul sistemi aracılığıyla alınan bilgiler güvenlikli veri haline dönüştürülerek fiziki ve elektronik güvenliği sağlanmış merkezi tanzim birimine iletilmekte, burada biyometrik pasaportların ilgili görsel kişiselleştirme sayfasına ve elektronik yongasına yazıldıktan sonra bu kişisel veriler uluslararası standartlarda tanzim merkezinden yok edilmektedir.

Biyometrik pasaportlarda ne tür güvenlik önlemleri bulunmaktadır?

Üretim aşamasından sınır noktalarındaki politika ve uygulamalara kadar biyometrik pasaport sisteminin her aşamasında görünür ve gizlenmiş güvenlik önlemleri bulunmaktadır. Ülkemizdeki biyometrik pasaport defterleri Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı’na bağlı Darphane ve Damga Matbaasında üretilmekte ve İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından kurulan güvenlikli bir birimde tanzim edilmektedir. Bu tanzim biriminde, yetkili makamlar tarafından güvenlik özellikleriyle donatılmış kağıt, mürekkep ve üretim teknikleri kullanılmaktadır. Pasaport kapaklarında bulunan yongalar herhangi bir müdahale ihtimaline karşı şifreli olarak üretilmektedir. Bu şifre sayesinde çalınma ve benzeri durumlarda boş pasaport defterlerinden ayrı olarak taşınan bu şifrelere ulaşılamayacağı için pasaportlar tanzim edilemeyecektir. Bu taşıma şifrelerinin yanı sıra pasaportlarda bulunan elektronik yongalara erişim için yine bir dizi özel güvenlik sistemi bulunmaktadır. Bu sayede taşıma şifreleri art niyetli kişilerce ele geçirilse dahi pasaport yongalarına yazım yapılamamaktadır. Bunun yanında kişiselleştirme olarak da adlandırılan tanzim aşamasında yongalara yazılan veriler ülke yetkili imza makamı tarafından dijital olarak imzalanmaktadır. Bu sayede görsel olarak pasaporta yazılmış verilerin yongada bulunan ve dijital olarak imzalanan eş veriler ile karşılaştırılabilmektedir. Elektronik yongaya yazılmış veriler üzerinde sonradan elektronik olarak herhangi bir değişiklik yapılamamasının yanı sıra dijital imza ile de verilerin bütünlüğü ve doğruluğu bir kez daha sağlamlaştırılmıştır.

Biyometrik pasaportlar klasik pasaportlardan daha mı güvenli?

Biyometrik pasaport defterlerinin veri (veya kimlik) sayfalarında bulunan tüm bilgilerin aynı defter üzerinde elektronik olarak da saklanması sayesinde pasaport sahibinin kimliğinin sınır güvenlik makamları tarafından tespiti kolaylaşmaktadır. Yeni kapak tasarımı, baskı özellikleri ve güvenli elektronik yongalar sayesinde pasaport sahteciliğinin önemli ölçüde önüne geçilmektedir. Biyometrik pasaportlar içerdikleri dijital ve fiziksel güvenlik özellikleriyle klasik pasaportlarla kıyaslandığında daha ileri düzeyde güvenlik sağlamaktadır. Başvurudan üretime kadar biyometrik pasaport üretiminin her aşamasında ileri teknolojiler kullanılmaktadır.

Yurtdışında acilen pasaporta ihtiyacım olduğunda ne yapmalıyım?

Yurtdışında pasaportunu kaybeden veya pasaportunun geçerlilik süresi sona ermiş bulunanlara yeni bir pasaport, en fazla 1 yıl geçerli geçici pasaport veya en fazla 1 ay süreli seyahat belgesi verilir. Bu durumdaki kişiler, yalnızca Türkiye’ye/yurtdışına seyahat edebilmelerini teminen ilgili Büyükelçiliğin Konsolosluk Şubesine veya bağlı bulundukları Başkonsolosluğa başvurabilirler. Geçici pasaportlar, acil durumlarda kişinin seyahat edebilmesini sağlayan ve başvurduğunuz Büyükelçilik Konsolosluk Şubesi veya Başkonsolosluk tarafından aynı gün içinde verilebilen pasaportlardır. Acil durumda gerçekleştirilen seyahatin bitiminde ise biyometrik pasaport başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.

Biyometrik pasaportum sınır kapısında okunamazsa veya sorun çıkarsa ne yapmalıyım?

Biyometrik pasaportlardaki yongalar birçok güvenlik bileşeninden yalnızca birini oluşturmaktadır. Yongaları sınır kapılarında okunamasa bile biyometrik pasaportlar son kullanım tarihine kadar geçerli bir seyahat belgesi olarak kullanılabilmektedir.

Sınır kapılarında biyometrik pasaport kontrolü nasıl yapılmaktadır?

Sınır kapılarındaki görevliler öncelikle biyometrik pasaportunuzun Makinede Okunabilir Alanını özel bir okuyucu cihazla okuyarak ekranda karşısına çıkan pasaport bilgilerini ve fotoğraftaki kişiyle sizin aynı kişi olup olmadığınızı kontrol edeceklerdir. Ekrandaki bilgiler aynı zamanda biyometrik pasaportunuzun yetkili makamlar tarafından düzenlenip düzenlenmediğini ve bu bilgilerin herhangi bir şekilde değiştirilip değiştirilmediğini doğrulamaktadır.

Biyometrik pasaportun yongasındaki bilgiler bir şifre anahtarı sayesinde okunabilmektedir.

Biyometrik pasaport, okuyucu cihaza doğru yerleştirildiğinde içindeki yonga aktif hale gelecek ve yongada bulunan şifrelenmiş bilgiler okuyucu tarafından okunacaktır.

Biyometrik pasaportun avantajları nelerdir?

Biyometrik pasaportlar sayesinde bir yolcunun kimliğini güvenli bir şekilde saptanabilmekte, kişisel gizliliği korunmakta ve kimlik hırsızlığı ve belge tahrifatının önüne geçilmektedir.

Biyometrik pasaport seyahatlerimi kolaylaştıracak mı? Nasıl?

Biyometrik pasaportlar otomatik kimlik doğrulaması, göç kontrolü ve sınır emniyeti konularında getirdiği imkanlarla sınır kontrollerini daha hızlı ve güvenli hale getirecektir. Tüm dünyada biyometrik pasaportların kullanıma girmesine ve bu sayede belge güvenliğinin artmasına bağlı olarak giderek artan sayıda ülkede sınır geçişleri otomatik hale gelmekte ve pasaport kontrol işlemleri hızlanmaktadır. Ülkemizde de biyometrik pasaport üretilmesiyle birlikte vatandaşlarımızın seyahatleri bundan böyle daha süratli ve kolay hale gelecektir.

Biyometrik pasaportlar niçin başvuruda bulunduğum şehir ya da konsoloslukta düzenlenmiyor?

Kişisel bilgi güvenliğinin sağlanması amacıyla birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de biyometrik pasaportlar merkezi tanzim biriminde düzenlenmektedir.

Biyometrik pasaportumu bir yakınım teslim alabilir mi?

Biyometrik pasaportunuz, başvuru sırasında belirteceğiniz kişiye imza karşılığında teslim edilebilmektedir.

Başvurumu nasıl takip edebilirim?

Başvurunuzun durumunu bu sitede yer alan “Online Başvuru İzleme” bölümünden ya da E-pasaport Çağrı Merkezi’ni (0 216 444 30 20) arayarak sorgulayabilirsiniz.

Biyometrik pasaportumu başvuru yaptıktan kaç gün sonra alabilirim?

Başvuru sırasında alınan bilgiler yaklaşık 30 saniye içinde güvenlikli elektronik ortamda tanzim merkezine iletilmekte ve kişiselleştirme (baskı) sırasına girmektedir. Bir biyometrik pasaportun kişiselleştirme işleminin tamamlanma süresi başvuru yoğunluğuna göre değişmektedir. Bu süre ortalama 3-5 gün olarak öngörülmektedir. Kişiselleştirilmiş pasaportların yurt içi başvuru merkezlerine (Emniyet Müdürlükleri) ulaştırılması 2-3 gün; yurt dışı başvuru merkezlerine (Büyükelçilikler, Başkonsolosluklar) ulaştırılması da 5-7 gün sürmektedir. Tüm bu süreler eklendiğinde biyometrik pasaportların başvuru sahibine yurt içinde 5-8 günde; yurt dışında 8-12 günde ulaştırılması öngörülmektedir.

Biyometrik pasaportumun adresime gönderilmesi mümkün mü?

Biyometrik pasaportunuz, yurt içinde başvurduğunuz merkezden teslim edilebileceği gibi arzu etmeniz halinde başvuru sırasında belirteceğiniz adrese de gönderilebilmektedir.

Yurtdışında ise biyometrik pasaportlar şu aşamada yalnızca başvuru merkezlerinde teslim edilmektedir.

Biyometrik pasaportumu nereden alabilirim?

Türkiye’de yaşıyorsanız pasaportunuzu başvuruda bulunduğunuz Emniyet Müdürlüğünden; yurt dışında ikamet ediyorsanız başvuruda bulunduğunuz Büyükelçilik veya Başkonsolosluktan teslim alabilirsiniz.

Biyometrik fotoğraf nedir? Nerede çektirebilirim?

Biyometrik vesikalık fotoğraf, standartları ICAO tarafından belirlenen ve Makinede Okunabilen Seyahat Belgelerinde kullanılan yüksek kaliteli, belli ölçüleri ve özellikleri olan fotoğraftır. Biyometrik vesikalığın ebatları 35 mm x 45 mm olarak belirlenmiştir. Tüm fotoğrafçılarda biyometrik vesikalık çektirmek mümkündür.

Biyometrik vesikalık fotoğraflarda saç bitiminden çeneye kadar olan mesafe 32 mm ile 36 mm arasında olmalıdır. Şablona uygun olarak burun tam orta çizgide olmalıdır.

ICAO standartlarındaki biyometrik vesikalık fotoğraflar için aranan özellikler aşağıda örneklerle açıklanmıştır.

Biyometrik nedir?

Biyometrik, bireyin ölçülebilir fiziksel ve davranışsal özelliklerini tanıyarak kimlik saptamak üzere geliştirilmiş otomatik sistemler için kullanılan bir terimdir. Biyometrik pasaportlarda yüz, parmak izi ve göz bebeği olmak üzere üç tür biyometrik verinin kullanılması mümkündür. Bunlardan göz bebeği biyometrisine dünyada henüz geçilmemiş olmakla birlikte bazı ülkeler tarafından bu konuda çalışmalar yapılmaktadır.

Biyometrik pasaport harçları ne kadardır?

Pasaport defter ve harç bedelleri her yıl Maliye Bakanlığı tarafından belirlenmektedir. 492 Sayılı Harçlar Kanununa bağlı Harçlar Kanunu Genel Tebliği ile Değerli Kağıtlar Kanunu Genel Tebliği (6) sayılı tarife ile Resmi Gazetede yayımlanmaktadır. 2010 yılı pasaport harçları aşağıdaki gibidir:

SÜRE / HARÇ BEDELİ / PASAPORT DEFTER BEDELİ / TOPLAM

6 AY / 126,05 TL / 138 TL / 264,05 TL
1 YIL / 180,15 TL / 138 TL / 318,15 TL
2 YIL / 304,00 TL / 138 TL / 442,00 TL
3 YIL / 434,80 TL / 138 TL / 572,80 TL
4-5 YIL / 616,30 TL / 138 TL / 754,30 TL

Biyometrik pasaport başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

Umuma Mahsus Pasaport Başvurusu İçin Gerekli Belgeler

1. Nüfus cüzdanının aslı

2. Son 6 ay içinde çekilmiş 3 adet biyometrik vesikalık fotoğraf

3. Varsa daha önceden alınmış pasaportlar

4. Pasaport defter bedelinin yatırıldığına dair dekont

5. Pasaport harç bedelinin yatırıldığına dair dekont

Başvuru Sahibinin Durumuna Göre Talep Edilebilecek Diğer Belgeler

6. Reşit olmayan çocuklardan anne ve babaları ya da kanuni temsilcilerinin noterden veya Pasaport Şubesine bizzat gelerek verecekleri muvafakatname

7. Mahcurlar (kısıtlı, zihinsel engelliler) için başvurulacaksa mahkeme tarafından atanmış vasinin noterden veya bizzat Pasaport Şubesine gelerek verecekleri muvafakatname

8. Mesleğe ilişkin belge (işçi, ihracatçı, ithalatçı, kasap, gazeteci, şoför ile kamu görevlilerinin görevlerini belgelendirmeleri gerekmekte, diğer meslek sahiplerinin beyanlarına göre işlem yapılmaktadır)

9. Yurt dışında işçi olarak çalışanlar ile bu kişilerin eş ve çocukları başvuracaklar ise iş ve işçi bulma kurumundan belge.

10. Türkiye’deki üniversitelerde çalışan öğretim elemanları ile öğrenim gören öğrencilerin bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılmak üzere veya eğitim amacıyla yurt dışına çıkışlarında ilgili üniversiteden alacakları ve ilgili Vergi Dairesi Başkanlığı’na onaylatacakları harçsız pasaport talep yazısı (Bu kişilere, Pasaport Kanununun 15. maddesinde belirtilen süreler sınırlı kalmak kaydıyla yurt dışına gidip gelecekleri süreler kadar harçsız pasaport tanzim edilir. 6 aydan daha az süreli belge getirenlere 6 ay; 6 aydan daha fazla süreli belge getirenlere 1 yıl; 1 yıldan daha fazla süreli belge getirenlere 2 yıl süreli harç muafiyeti uygulanır.

11. Mahkeme yoluyla ad, soyad, yaş vb. değişiklikler yaptırmış veya nüfus nakli yaptırmış olan kişilerden ise kesinleşmiş mahkeme kararı veya vukuatlı nüfus kayıt örneği istenir.

Yukarıda belirtilenler dışındaki kişiler ise Milli Eğitim Bakanlığından alacakları yazıyı başvurdukları merkeze ibraz edeceklerdir.

Hususi Pasaport Başvurusu İçin Gerekli Belgeler

1. a) Çalışanlar için çalıştıkları kurumun yetkili amiri tarafından tasdiklenmiş matbu talep formu (Emekli olan veya çekilme sebebiyle kurumlarıyla ilişiği kesilen hak sahipleri pasaport müracaat formlarını bulundukları ilin Pasaport Şube Müdürlüklerinden temin edebilirler)

b) Emekli olma veya görevden çekilmek (istifa) suretiyle görevlerinden ayrılmış olanların emekli olduğu veya ayrıldığı tarihteki unvan ve kadro derecesini gösterir kurumlarından alacakları mühürlü belge

c) 01.08.1997 tarihine kadar İçişleri Bakanlığı tarafından, bu tarihten sonra İl Emniyet Müdürlükleri tarafından “Emekli'' sıfatıyla kendisine eşine veya çocuklarına düzenlenmiş Hususi Pasaportlarının değiştirilmesi talebinde bulunanların emekli cüzdanlarının aslı ve fotokopisi

2. Nüfus cüzdanının aslı

3. Son 6 ay içinde çekilmiş 3 adet biyometrik vesikalık fotoğraf

4. Varsa daha önceden alınmış pasaportlar

5. Pasaport defter bedelinin yatırıldığına dair dekont

Başvuru Sahibinin Durumuna Göre Talep Edilebilecek Diğer Belgeler

6. Reşit olmayan çocuklardan anne ve babaları ya da kanuni mümessillerinin noterden veya ilgili Emniyet Müdürlüğü’nün Pasaport Şubesine bizzat gelerek verecekleri muvafakatname

7. Mahcurlar (kısıtlı, zihinsel engelliler) için müracaat edilecekse mahkeme tarafından atanmış olan vasisinin noterden alacakları veya ilgili Emniyet Müdürlüğü’nün Pasaport Şubesine şahsen gelerek verecekleri muvafakatname

8. Hak sahibinin vefatı durumunda eşinin vukuatlı nüfus kayıt örneği (hak sahibinin eşinin nüfus cüzdanının medeni durumu kısmının 'Dul' ibaresi ile yenilenmesi gerekmektedir)

9. Hak sahibinin vefatı durumunda 18 yaşından küçük çocuklar vefat eden hak sahibinden emekli maaşı alsa dahi, diğer ebeveynin Hususi Pasaport almaya hakkı varsa 18 yaşına kadar yararlanabilecektir.

10. 18 yaşından büyük kız çocukları her ne sebeple olursa olsun Sosyal Güvenlik Kurumlarının birinden emekli aylığı alması ya da ebeveynin vefatı nedeniyle kendisine emekli aylığı bağlanması durumunda Hususi Pasaport alma hakkını kaybetmektedir.

11. 18 yaşını doldurmuş kız çocuklarının ebeveynin hakkından yararlanabilmesi için gelir getirici bir işte çalışmıyor olması, bekar olması, (eğitim-öğretim durumu hariç) anne ve babası ile ikamet ediyor olması ve hak sahibinin müracaat esnasında tebliğ-tebellüğ belgesi imzalaması gerekmektedir.

12. Pasaport almak isteyen şahısların, eşlerinin ve 7 yaşından gün almış çocukların müracaat esnasında parmak izlerinin alınması gerektiğinden bizzat müracaata gelmeleri gerekmektedir. Ancak hak sahibinin müracaata gelememesi durumunda eşinin ve çocuklarının pasaport almalarına ve pasaport işlemlerini yürütmelerine rıza gösterdiğine ilişkin hak sahibi tarafından verilecek muvafakatname, vekaletname ya da taahhütname ibraz edilmesi durumunda, hususi pasaport düzenlenerek kendilerine veya kanuni mümessillerine teslim edilecektir.

13. Hususi Pasaport talebinde bulunan kadın eşinden ayrılmışsa ve velayeti kendisinde olan çocuklarına hususi pasaport çıkarmak istiyorsa; vukuatlı nüfus kayıt örneği ya da kesinleşmiş mahkeme kararı

14. Hak sahibinin vefatı ile 18 yaşından büyük kız çocuklarının pasaport alma hakkı ortadan kalktığından, daha önceden alınan pasaportlar iade edilecektir, aksi halde yurt dışına çıkışlarda kendilerinden geri alınarak iptal edilecektir.

15. Hususi Pasaport almaya hakkı bulunduğu sırada vefat edenlerin dul eşlerine, başkası ile evlenmemeleri kaydıyla Hususi Pasaport verilir; dul eşin başkasıyla evlenip boşandıktan sonra nüfus kaydı Hususi Pasaport almaya hakkı bulunduğu sırada vefat eden eşinin nüfus kaydına dönse dahi vefat eden eşinden dolayı kendisine bu tür pasaport verilmemektedir. Bu işlemle ilgili eşinin vefat ettiğini ve kendisinin bir daha evlenmediğini belgeleyen nüfus kayıt örneği getirmesi zorunludur.

* Hususi Pasaportlar (defter bedeli dışında) harca tabi değildir.



Hizmet Pasaportu Başvurusu İçin Gerekli Belgeler

1. Talep edenin mensubu bulunduğu kurumdan onaylanmış, Hizmet Pasaport Talep Formu,

2. Nüfus Cüzdanı aslı

3. Son 6 ay içinde çekilmiş 3 adet biyometrik vesikalık fotoğraf

4. Pasaport defter bedelinin yatırıldığına dair dekont

Başvuru Sahibinin Durumuna Göre Talep Edilebilecek Diğer Belgeler

5. Daha önce herhangi bir pasaport alınmışsa getirilmesi, daha önce almış oldukları Umuma Mahsus Pasaportları, Hizmet Pasaport alırken Emniyete iade edenler, formdaki ilgili bölüme Umuma Mahsus Pasaportlarını Emniyete teslim ettiklerini ve geri almadıklarını beyan edecekler, ancak pasaport dosyalarında bulunmaz ise Umuma Mahsus pasaportlarına kayıp işlemi yapılarak, beyan edenler hakkında, T.C.K' nın 206.maddesine göre yalan beyanda bulunmaktan, formu onaylayan kurum yetkilileri hakkında ise ' Resmi Belgenin düzenlenmesinde yalan beyan suçundan işlem yapılmaktadır. Bundan dolayı daha önceden alınmış Umuma Mahsus Pasaportlar hak sahiplerinde ise mutlak suretle müracaat esnasında getirilmesi, hak sahiplerinde değil ise formun ilgili bölümüne doğru beyanda bulunulması gereklidir.

6. Reşit olmayanlar için kanuni mümessillerinin noterden tasdikli muvafakatti (Müracaat sırasında pasaport vermeye yetkili makamlar huzurunda da verilebilir.)

7. Hizmet pasaportu almak isteyen şahısların eşlerinin veya 7 yaşından gün almış çocuklarının müracaat esnasında parmak izlerinin alınması gerektiğinden bizzat müracaata gelmeleri gerekmektedir.

Diplomatik Pasaport Başvurusu İçin Gerekli Belgeler

1. Son altı ay içinde çekilmiş 3 adet biyometrik fotoğraf

2. Nüfus cüzdan aslı veya fotokopisi, (T.C. Kimlik nolu)

3. Muvafakatname (18 yaşından küçük çocuklar için)

4. Taahhütname (18 yaşından büyük kız çocukları için)

5. Boşanma veya üvey evlatlık durumunda çocukların velayetinin kime ait olduğunu belirten mahkeme kararı veya eşin noter tasdikli muvafakatinin örneği

6. Tebligatname (Sürekli görevle yurtdışına gidecek bakanlık personelinin atama örneğini gösteren belge)

7. Türkiye İş Bankası’nın Dışişleri Bakanlığı Şubesi nezdindeki “Dışişleri Bakanlığı-PDGY-Diplomatik Pasaport Hesabı”na 138 TL’lik diplomatik pasaport defter bedelinin yatırıldığını gösteren dekont

8. Varsa daha önceden alınmış diplomatik pasaport

Diplomatik Pasaport hak sahibi yurtdışına atanmış Dışişleri Bakanlığı mensubu ise;

1. Tebligatname (Atama kararının örneği)

2. Geçici görevlendirme veya Diplomatik Kurye görevi ifa edilecekse Olur Belgesi’nin bir örneği

Diplomatik Pasaport hak sahibi yurtdışına atanmış Dışişleri Bakanlığı mensubu değil ise;

1. Bakanlar Kurulu Kararı’nın veya Atama kararnamesinin bir örneği

Sürekli dış göreve gidecekler için Dışişleri Bakanlığı Eğitim Merkezi Başkanlığı’nın yönlendirme kurslarına katıldıklarını gösterir belge
Eşim ve çocuklarım için biyometrik pasaport başvurusunu ben yapabilir miyim?
E-pasaport Çağrı Merkezi (0 216 444 30 20) veya bu sitede yer alan “online randevu talebi” üzerinden eşinizin veya çocuklarınızın pasaport başvuruları için gerekli randevuyu alabilirsiniz. Ancak müracaat sırasında başvuru sahibi de hazır bulunmalıdır.
Başvuru işlemi ne kadar sürmektedir?
Başvuru işlemi ortalama olarak 5-10 dk. içinde tamamlanmaktadır. Başvuru sırasında alınan bilgiler yaklaşık 30 saniye içinde güvenlikli elektronik ortamda tanzim merkezine iletilmekte ve kişiselleştirme (baskı) sırasına girmektedir.
Çocuğumu annesinin/babasının pasaportuna kaydedebilir miyim?
Biyometrik pasaportlar hangi yaşta olursa olsun tüm bireyler için müstakil olarak düzenlenmektedir. Bu nedenle biyometrik pasaportlarda refakat hanesi bulunmamaktadır.

Biyometrik pasaport için nereye başvurmalıyım?

Türkiye’de yaşayan vatandaşlarımız biyometrik pasaport almak için İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından 81 İl ve 110 İlçe Emniyet Müdürlüğü’nde kurulan toplam 191 başvuru merkezine; yurt dışında yaşayan vatandaşlarımız ise bulundukları ülkedeki Büyükelçiliklerin Konsolosluk Şubelerine veya Başkonsolosluklara başvurabilirler. Başvuru merkezi sayısının Türkiye genelindeki tüm ilçeleri kapsayacak şekilde artırılması yönünde İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından çalışmalar sürdürülmektedir.

Diplomatik pasaport başvuruları ise yurt içinde Dışişleri Bakanlığı, yurt dışında Büyükelçilikler ve Başkonsolosluklar tarafından alınmaktadır.

Kaç tip biyometrik pasaport var? Hangisi için başvurabilirim?

5682 sayılı Pasaport Kanunu uyarınca ülkemizde umuma mahsus, hususi, hizmet ve diplomatik pasaportlar üretilmektedir. Bu pasaportların başvuru şartları ve başvuru için gerekli belgeler aşağıda belirtilmiştir.

Umuma Mahsus Pasaportlar
Hizmet, hususi veya diplomatik pasaport başvurusu için 5682 sayılı Pasaport Kanunu’nda belirtilen şartları taşımayan kişiler umuma mahsus pasaport başvurusunda bulunabilirler.

Hususi Pasaportlar
Hususi pasaportlar; Türkiye Büyük Millet Meclisi eski üyeleri, eski Bakanlar ile birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunan veya bu kadrolar karşılık gösterilmek veya T.C. Emekli Sandığı ile ilgilendirilip emekli kesenekleri bu derecelerden kesilmek suretiyle sözleşmeli olarak çalıştırılan Devlet memurları ve diğer kamu görevlilerine; diplomatik pasaport verilmesini gerektiren vazifelerden başka herhangi bir resmi vazife ile veya kendi hesaplarına yabancı ülkelere gittikleri zaman verilir. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu ve Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Kurulu üyeleri için, T.C. Emekli Sandığı ile ilgilendirilme ve emekli keseneklerinin bu derecelerden kesilmesi şartı aranmaz.

Bunlardan emeklilik veya çekilme sebepleri ile vazifelerinden ayrılmış olanlara da bu tür pasaport verilir.

Büyükşehir il ve ilçe belediye başkanlarına, görevleri süresince hususi pasaport verilir.

Hususi pasaport alabilecek durumda bulunanların eşlerine de aynı tür pasaport verilir. Hususi pasaport almaya hakkı bulunduğu sırada vefat edenlerin dul eşlerine başkası ile evlenmemiş ise aynı türden pasaport verilmesi mümkündür.

Hususi damgalı pasaport alabilecek durumda bulunanların ergin olmayan veya ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan öğrenimi devam eden çocuklarına 25 yaşının ikmaline kadar, yine ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan, aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal özürlerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklarına da hususi damgalı pasaport verilir.

Hizmet Pasaportları
Hizmet Pasaportları, Hükümetçe, Özel İdarelerce veya Belediyelerce resmi vazifeyle dış memleketlere gönderildiklerinde veya dış memleketlerde vazifeye alınanlara, Türkiye Cumhuriyetinin üyesi bulunduğu uluslararası kuruluşlarda memur statüsünde çalışanlara, Türk Hava Kurumu ve Türkiye Kızılay Cemiyetince görevlendirilenlere verilir.

Hizmet damgalı pasaport alanların eşlerine, ergin olmayan veya ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan öğrenimi devam eden çocuklarına 25 yaşının ikmaline kadar, yine ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan, aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal özürlerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklarına da hak sahibi kişinin pasaportu ile aynı süre geçerli hizmet damgalı pasaport verilir.

Diplomatik Pasaportlar
Diplomatik pasaportlar, Dışişleri Bakanlığı ile yabancı memleketlerde Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilik ve Konsoloslukları tarafından Türkiye Büyük Millet Meclisi Üyelerine, Türkiye Büyük Millet Meclisi üyesi olmayan Bakanlara, Anayasa Mahkemesi, Yargıtay, Danıştay, Askeri Yargıtay, Askeri Yüksek İdare Mahkemesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, Sayıştay, Genel Kurmay birinci ve ikinci başkanlarına, Cumhuriyet Başsavcısına, orgenerallere, oramirallere, eski cumhurbaşkanlarına, yasama meclisleri eski başkanlarına, eski başbakanlar ve dışişleri eski bakanlarına, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterine, Başbakanlık ve bakanlık müsteşarları ile Diyanet İşleri Başkanına, Büyükelçilik unvanı taşıyan Başbakan başmüşavirleri ile Başbakan dışişleri danışmanlarına, Dışişleri Bakanlığı meslek mensuplarına, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği üst düzey görevlilerinden resmi bir görevle gönderilenlere, Türkiye Cumhuriyeti dış temsilcilikleri nezdinde memur edilen müşavirlere, ataşelere ve muavinlerine, Hükümet adına milletlerarası resmi müzakereler yapılması, mukavelenameler akdi için veya milletlerarası toplantılarla kongre ve konferanslara katılmak üzere gönderilenlere ve yabancı devletler veya millletlerarası teşekküller nezdinde daimi veya geçici görev yapmak üzere gönderilenlere, siyasi kuryelere verilir.

Diplomatik pasaport alabilecek durumda bulunan veya alan kimselerin sıfat veya vazifeleri devam ettiği müddetçe, eşlerine de diplomatik pasaport verilmesi mümkündür.

Diplomatik pasaport alan kimselerin sıfat ve vazifeleri devam ettiği müddetçe, ergin olmayan veya ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan öğrenimi devam eden çocuklarına 25 yaşının ikmaline kadar, yine ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan, aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal özürlerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklarına da hak sahibi kişinin pasaportu ile aynı süre geçerli diplomatik pasaport verilir.

Diplomatik pasaportlar hiçbir harç veya resme tabi değildir.

Eski tip pasaportumdaki geçerli vizeleri biyometrik pasaport aldığımda da kullanabilecek miyim?

Genel olarak, süresi dolmuş bir eski tip pasaportta bulunan geçerli bir vize, üzerine iptal damgası vs. basılarak geçersiz kılınmadığı müddetçe geçerlidir ve biyometrik pasaportla birlikte ibraz edilebilir. Ancak vize rejimleri ülkeden ülkeye değişmektedir. Örneğin, Schengen vize rejimine tabi olmayan İngiltere vizesinin geçerlilik tarihi tamamen pasaportun geçerlilik süresine bağlıdır. Bu nedenle, vatandaşlarımızın seyahatlerinden önce vize konusunda ilgili ülke temsilciliklerine danışarak bilgi almaları en doğru yöntem olacaktır.

Aynı anda hem eski pasaportumu hem de biyometrik pasaportumu kullanabilir miyim?

Hayır. Biyometrik pasaportunuzu alırken eski pasaportunuz iptal edilecektir.

Biyometrik pasaport alırken eski pasaport defterim bana geri verilecek mi?

Evet. Eski pasaportunuz Türk makamlarınca işlem yapılan sayfaların bir kısmı iptal edilerek size iade edilecektir.

Eski pasaportumun geçerlilik süresi biyometrik pasaportuma eklenecek mi?

Makinede okunamayan nitelikteki eski tip pasaportlar geçerlilik sürelerinin sonuna kadar kullanılabileceği gibi biyometrik pasaport başvurusunda bulunmanız halinde başvuru tarihi itibariyle geçerli olan süreleriniz biyometrik pasaportunuza eklenecektir.

Eski pasaportunuzun süresi dolduğunda ise biyometrik pasaport başvurusunda bulunmanız gerekecektir.

Önceki pasaportumun geçerlilik süresi bitmediği halde biyometrik pasaport için başvurabilir miyim?

Evet. 23 Mayıs 2010 tarihinden itibaren dilediğiniz zaman biyometrik pasaport başvurusunda bulunabilirsiniz.

Eski pasaportumu ne zamana kadar kullanabilirim? Mutlaka biyometrik pasaport almam gerekiyor mu?

Hayır. ICAO mevzuatı uyarınca en geç 1 Nisan 2010 tarihi itibariyle üye ülkelerin Makinede Okunabilir Pasaport vermeye başlamış olmaları gerekmektedir. Ancak makinede okunamayan nitelikteki eski tip pasaportların tüm dünyada yürürlükten kalkma tarihi 24 Kasım 2015’tir. Dolayısıyla, makinede okunamayan Türk pasaportları da 24 Kasım 2015 tarihini geçmemek kaydıyla geçerlilik sürelerinin sonuna kadar kullanılabilecektir. Ancak bu tarihten sonra tüm dünyada seyahatlerde yalnızca biyometrik pasaportlar kullanılacaktır.

Biyometrik pasaportlar tüm ülkelerde aynı mıdır?

Hayır.
Tüm biyometrik pasaportlar ICAO standartlarında üretilmekte ancak her ülke bu standartlar arasında yer alan seçeneklerden kendi ihtiyaçlarına en uygun olanı kullanmaktadır. Bu nedenle ICAO standartlarında olmak kaydıyla biyometrik pasaport uygulamaları ülkeden ülkeye küçük farklılıklar arz edebilmektedir.

Biyometrik pasaportlarin rengi neden değişiyor?

Ülkemizde üretilecek olan biyometrik pasaportlar Avrupa Birliği uyum süreci çerçevesinde tasarlanmış ve renkleri de bu çerçevede belirlenmiştir. Buna göre; umuma mahsus pasaportların rengi bordo, diplomatik pasaportların rengi de siyah olarak değiştirilmiştir. Hususi pasaportlar (yeşil pasaportlar) ile hizmet pasaportları ise eskiden olduğu gibi yeşil ve gri renkte üretilmeye devam edecektir.

Pasaportumun biyometrik olup olmadığını nasıl anlayabilirim?

Biyometrik pasaport kapaklarının ön yüzünde yan taraftaki şekilde görülen uluslararası sembol bulunmaktadır. Bu sembol, pasaportunuzda kimlik ve pasaport bilgilerinizin saklandığı bir entegre devre ya da yonganın bulunduğunu ifade etmektedir. Bu sembolü, biyometrik pasaport okuyabilen özel cihazların bulunduğu tüm havalimanı ve sınır geçiş noktalarında görebilirsiniz.

Halen kullandığım pasaportumla biyometrik arasında ne fark var?

Biyometrik pasaportlarda, eski tip pasaportların kişiselleştirilmiş sayfalarında gözle görülen bilgilerin ve fotoğrafın dijital olarak saklandığı yongalar bulunmaktadır. Temassız yonga teknolojisi sayesinde bu bilgiler özel cihazlar tarafından okunabilmekte ve bu sayede sınır kapılarında güvenli ve hızlı pasaport kontrolü yapılabilmektedir.

Türk biyometrik pasaportlarının ebatları ICAO standartlarıyla uyumlu hale getirilerek 88 mm. X 125 mm. olacak şekilde yeniden belirlenmiş ve sayfa sayılarında değişikliğe gidilmiştir.

Buna göre, mevcut Hususi Pasaport ve Hizmet Pasaportlarının sayfa sayıları 52’den 28’e düşürülmüştür. Umuma mahsus pasaportlar daha önceden olduğu gibi yine 60 sayfa; diplomatik pasaportlar yine daha önceden olduğu gibi 28 sayfa olacak şekilde tasarlanmıştır.

Biyometrik pasaportlarda çeşitli güvenlik özelliklerine sahip özel kağıtlar kullanılmaktadır.

e-Pasaport ve biyometrik pasaport nedir?

“Elektronik pasaport”, “e-pasaport” ya da ”çipli pasaport” olarak da bilinen biyometrik pasaportlar eski tip pasaportların bilgi sayfalarında bulunan pasaport numarası, ad, soyad, uyruk, doğum tarihi, kimlik no, düzenleyen makam, düzenlenme tarihi vb. kişisel kimlik ve pasaport bilgilerinin yanı sıra içinde fotoğraf, parmak izi, imza gibi biyometrik verilerin saklanabildiği yongalı (çipli) pasaportlardır. Biyometrik pasaportlar aslında Makinede Okunabilen Pasaportların bir türü olmakla birlikte Makinede Okunabilir Pasaportlardan daha ileri düzeyde güvenlik katmanlarına sahiptir.

Yongalar biyometrik pasaportların arka kapağında veya kimlik sayfasının içinde bulunmaktadır. Birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde üretilen biyometrik pasaportlarda da yongalar arka kapakta bulunmaktadır.

Özel cihazlarla okunabilen yonga, pasaportta sahteciliğe karşı önlem olarak geliştirilmiş güvenlik katmanlarından birisidir. Aynen Makinede Okunabilen Pasaportlarda olduğu gibi biyometrik pasaportların kimlik sayfalarının alt kısımlarında da her biri 44 karakterden oluşan iki satırlık bir Makinede Okunabilir Alan bulunmaktadır.

Turkey will deliver new biometric e-passports by June 1

The upcoming biometric Turkish passports are expected to be released on June 1, and all old-style passports will expire by 2014, the Foreign Ministry announced on Monday.
Biometric passports, also known as e-passports, were to have been introduced by member countries of the International Civil Aviation Organization (ICAO), including Turkey, by April 1, with new e-passports replacing all older-style passports by 2014. All European Union countries, the US, Russia and several other countries currently use biometric passports.

The new e-passports will be delivered starting from June 1 to all police departments in Turkey and to Turkish consulates abroad. The Interior Ministry also launched a website to inform citizens about the new passports on Monday, at www.epasaport.gov.tr.

The new biometric passports have a small chip that contains fingerprint scans, a digital image and signature, the passport number, name, surname, nationality and birth date. With the new passports, immigration processing will become much easier and faster. The new passports are expected to help prevent fraud and fake identification documents. The e-passports are also a requirement for the European Union.

Turkish citizens will need to apply for biometric passports soon because the current passport will be no longer valid as of Nov. 24, 2014.